Feyenoord en Heineken verlengen hun partnership tot tenminste 2030, zo schrijft de club op de website. Daarmee blijft Heineken niet alleen Official Partner van Feyenoord 1, maar wordt dat ook van Feyenoord Vrouwen 1. Dat betekent dat de samenwerking verder gaat dan het schenken van bier met of zonder alcohol. Ook gaat het biermerk er samen met Feyenoord voor zorgen dat supporters in het stadion, voor tijdens en na de wedstrijd nog meer kunnen genieten van het voetbal.
Ruud van der Knaap is blij met de verlenging van de samenwerking. ‘Wat goed is, hoef je niet te veranderen’, zegt Van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord, op de website. ‘Het is niet voor niets dat Feyenoord en Heineken al zo lang met elkaar verbonden zijn. We hebben een uitstekende band en die willen we graag verder uitbouwen. Het is ontzettend fijn dat Heineken ons wil steunen op weg naar een nog betere wedstrijdbeleving. Met onze gezamenlijke expertise op dat vlak kunnen we onze trouwe aanhang een nog betere ervaring geven.’
Maarten Schuurman, algemeen directeur Heineken Nederland, is ook blij. ‘Heineken en voetbal kan je in één adem noemen, van de amateurvelden met Heineken 0.0 tot en met de UEFA Champions League of de nationale ploeg, overal kom je ons tegen. De voetbalbeleving bij Feyenoord in De Kuip is absoluut uniek en daar willen we heel graag onderdeel van zijn en blijven. Het wederzijdse vertrouwen in elkaar is groot; daarom hebben we afgesproken sowieso tot 2030 met elkaar door te gaan. Ik kijk enorm uit naar onze vernieuwde samenwerking; hand in hand op weg naar nieuwe successen!’
Om de verlenging van de samenwerking te vieren zal Heineken met een limited edition berglas komen. In totaal 1908 stuks. Supporters maken van 29 oktober tot en met 12 november kans op dit unieke exemplaar.