'Feyenoord heeft een enorme geschiedenis en krijgt wereldwijd erkenning'
Feyenoord en Castore hebben een zesjarig contract ondertekend, dat de Rotterdammers een recordbedrag van 50 miljoen euro gaat opleveren. Tegenover het Algemeen Dagblad vertelt Tom Beahon, de CEO van Castore, verrast te zijn geweest over hoe populair Feyenoord is geworden, ook intercontinentaal.
Verzamelde internet data
Beahon geeft aan dat Castore daarbij veelal gebruik heeft gemaakt van de verzamelde data. Waar komt het Instagramverkeer vandaan, uit welke landen komen e-mails en welke nationaliteiten zoeken op de website, waren de verzamelcriteria om de afzetmarkten makkelijker uit te kiezen.
Volgens de CEO van Castore heeft de verzamelde data ertoe geleid dat er meerdere containers met Feyenoord-shirtjes verscheept zijn naar Mexico en Japan, de thuislanden van Santiago Giménez en Ayase Ueda. "Feyenoord heeft een enorme geschiedenis en krijgt wereldwijd erkenning. Adidas heeft dat buitenlandse potentieel niet benut", vertelt de trotse medeoprichter van Castore, die daarbij aangeeft dat Castore op dit moment tweeënhalf keer zoveel Feyenoordshirts als Adidas verkoopt.
Gemor op het uitverkochte derde shirt van Feyenoord
Ondanks veel positieve geluiden kwam er ook veel kritiek op de beschikbaarheid van het derde Feyenoord-shirt, die volgens de verkregen informatie pas in november weer beschikbaar zal zijn. Beahon geeft aan dat Castore volledig was verrast door de grote animo voor het derde Feyenoord-shirt, maar geeft aan dat de aantallen bepaald waren op basis van de verkoopcijfers van voorgaande jaren. "Dit shirt raakte sneller uitverkocht dan onze modellen voorspelden", aldus Beahon, die aangeeft dat ze bij Castore er alles aan doen om het derde Feyenoord-shirt in november beschikbaar te maken voor Feyenoord-supporters. Reageren