Voor het eerst sinds de recorddeal met Feyenoord geeft de Britse kledingsponsor Castore een interview. Oprichter Tom Beahon bespreekt zijn interesse in Feyenoord, de overeenkomsten tussen Rotterdam en Liverpool, en de opstartproblemen. Tegenover het Algemeen Dagblad zegt Beahon: "We zijn meer dan een logo op een shirt."
De CEO van Castore, sportkledingbedrijf met een waarde van ongeveer 900 miljoen euro, blikt in gesprek met de krant terug op het eerste jaar als sponsor van Feyenoord, de opening van de Castore-winkel op de Lijnbaan in Rotterdam en over de ondernemersklimaat en de koopkracht in Europa, vooral na de Covid-periode, hoge inflatie en de oorlog in Oekraïne.
Zo zegt Beahon dat Feyenoord geen onbekende club is voor hem. "Als klein jongetje heb ik al eens een wedstrijd in de Kuip bezocht. De sfeer was indrukwekkend", vertelt de CEO van Castore. Daarbij maakt hij de vergelijking tussen de twee havensteden, Rotterdam en Liverpool, waar hij en zijn broer, vandaan komen. "De mensen zijn trots, houden van voetbal, muziek en cultuur." Volgens Beahon speelde die gelijkenis een grote rol bij de totstandkoming van het contract tussen Feyenoord en Castore.
Het zesjarige contract dat Castore met Feyenoord ondertekende brengt Feyenoord in totaal 50 miljoen euro op, wat per seizoen 2,5 miljoen euro meer is dan het bedrag dat Adidas bood. Volgens Beahon benadert Castore de sponsorovereenkomsten op een andere manier dan de traditionele merken. "Feyenoord is voor ons geen billboard", aldus de CEO van Castore, Tom Beahon.