Feyenoord zal de wedstrijden in de UEFA Champions League dit seizoen spelen met het logo van de Feyenoord Foundation op de rug, zo meldt Feyenoord op de website. De Feyenoord Foundation is de motor achter het sociaal maatschappelijk beleid van Feyenoord. Met het logo van de Feyenoord Foundation op de rug van het wedstrijdshirt brengt de club haar maatschappelijke activiteiten naar een international podium.
Commercieel directeur Ruud van der Knaap vindt het logisch dat de Feyenoord Foundation in de spotlights staat. ‘We zijn enorm trots op de impact die we al jaren hebben met de vele initiatieven die we met hulp van de Feyenoord Foundation kunnen ontplooien', aldus Van der Knaap op de website van Feyenoord. 'Een mooier podium om dat aan de hele wereld te laten zien dan de Champions League is nauwelijks denkbaar.’
De UEFA regels zorgen er voor dat er ruimte is op de plek op de rug van het wedstrijdshirt. Daardoor is er de mogelijkheid om Feyenoord Foundation uit te lichten. ‘Samen met onze maatschappelijke partners maken we dagelijks op positieve wijze een verschil en bereiken we ontzettend veel mensen, of dat nu met de diverse projecten op Rotterdam-Zuid is of met kerstdiners en iftars voor minder bedeelden. De kracht van Feyenoord is nu eenmaal dat we ons niet alleen op het veld laten zien, maar juist ook daarbuiten een steentje bijdragen.’