Gister werd het nieuwe logo bekend gemaakt. Het gaat om minieme wijzigingen waarbij het logo net wat strakker is gemaakt. Voor de meeste mensen was het zoeken naar de verschillen. Dit werd ook internationaal opgepakt en kwam zelfs langs bij grote nieuwskanalen als het Britse SkySports. Marketeer Sanne Huisman geeft in gesprek met de NOS aan dat dit alleen maar mooi gevonden wordt binnen Feyenoord.
Volgens haar sluit dit aan op de ambities van de club om ook internationaal in de picture te staan. En dat het logo niet in de essentiële kenmerken gewijzigd is verklaard volgens haar waarom de meeste mensen de verschillen niet zien. Het was namelijk niet de bedoeling om het logo aan te passen, maar om het op te frissen. ‘Het weerspiegelt de kracht van Feyenoord nog beter. De club wordt steeds professioneler. Daar past dit bij.’ zegt Huisman hierover.
Buiten het logo geeft Huisman aan dat er nog een wijziging wordt doorgevoerd, zo hanteert de club vanaf nu ook zijn eigen lettertype. ‘Het is een speciaal ontworpen lettertype’, zegt de marketeer. Het lettertype zou gebaseerd zijn op de iconische F van het logo. En is zowel op de socials als in het stadion te zien.
Pas in het seizoen 2025/26 verwacht de club alle wijzigingen volledig te hebben doorgevoerd. Eerst worden de wijzigingen in het logo en lettertype digitaal doorgevoerd. Vervolgens zullen 1908 en de Kuip onder handen genomen worden. En als slotstuk zal het nieuwe logo op het shirt van 2025/26 te zien zijn.