Van der Knaap: 'Met de steun van deze nieuwe hoofdpartner maakt Feyenoord ook commercieel weer een stap vooruit'
Feyenoord maakte woensdag op X bekend dat MediaMarkt vanaf het nieuwe seizoen de nieuwe hoofdsponsor gaat worden van Feyenoord. Het contract gaat in op 1 juli 2024, en eindigt in de zomer van 2027. Mochten beide partijen tevreden zijn over de samenwerking, kan deze verlengd worden.
Er werd woensdagmiddag een persconferentie gehouden waar vragen werden beantwoord over de deal. Daarbij waren Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord, en Bas Eijssink van MediaMarkt aanwezig. Van der Knaap is trots op de samenwerking. 'We zijn natuurlijk apetrots op het feit dat zo'n mooi groot merk als MediaMarkt zich aan onze club wil verbinden', zegt Van der Knaap tijdens de persconferentie, die werd uitgezonden op Feyenoord ONE. 'De retailer is marktleider op het gebied van consumentenelektronica en net als Feyenoord een gevestigde naam die nog verder vooruit wil de komende periode. Met de steun van deze nieuwe hoofdpartner maakt Feyenoord ook commercieel weer een stap vooruit.' Van der Knaap weet dat Feyenoord ook MediaMarkt kan ondersteunen in de marketing en communicatie.
Ook Eijssink is blij. 'Dan is Feyenoord bij uitstek de club voor iedereen, ongeacht waar je vandaan komt', zegt Eijssink. 'Daarnaast zijn wij een internationaal bedrijf. We zijn dus ook enorm gecharmeerd van de afgelopen jaren, de internationale successen van Feyenoord, en ook van de ambitie die Feyenoord heeft uitgesproken naar de komende jaren toe. Die ambitie past ook heel erg goed in de ambitie van MediaMarkt.'
Eijssink noemt vooral de diversiteit en inclusiviteit. 'In Feyenoord hebben wij een partner gevonden die staat voor diversiteit en inclusiviteit. Feyenoord is er voor iedereen. Het is ook één van de redenen waarom wij binnen Feyenoord niet alleen de mannen, maar ook het vrouwenvoetbal en de jeugd ondersteunen. Dat doen wij ook in ons dagelijks leven binnen MediaMarkt.'