Dat het goed gaat met Feyenoord, kan je op alle fronten zien. Feyenoord maakt naam in Europa, draait (ondanks de zeperd afgelopen weekend) in de top mee in de Nederlandse competitie en valt op door het goede spel. Maar ook online lijkt de populariteit van de club te stijgen. De club heeft recent de miljoenste ‘volger’ op Instagram mogen verwelkomen.
Feyenoord en het mediateam timmeren druk aan de weg. De afgelopen jaren zijn de filmpjes ter voorbereiding van de wedstrijden steeds professioneler geworden, maar ook de video’s na de wedstrijden zorgen voor kippenvel bij veel supporters. Feyenoord is actief op X, Facebook, TikTok en op Instagram. Op dat laatste sociale medium heeft Feyenoord de mijlpaal van één miljoen weten te bereiken.
Hiermee komt het gelijk met bijvoorbeeld PSV, dat ook een miljoen volgers heeft. Ajax staat onderaan de ranglijst van de eredivisie, maar nog bovenaan de lijst met Insta-volgers met 8,4 miljoen fans. De populariteit van Feyenoord is niet geheel los te zien van de internationale aankopen die Feyenoord gedaan heeft de afgelopen jaren. Spelers als Santiago Gimenez maar ook Ayase Ueda brengen een grote schare (internationale) fans met zich mee, die maar wat graag op de hoogte blijven van de verrichtingen van ‘hun spelers’ bij Feyenoord.