Nieuw stadion stap dichterbij, Feyenoord akkoord met Business Case

Het beoogde nieuwe stadion voor Feyenoord is weer een stap dichterbij gekomen. Dat blijkt uit het vandaag (woensdag) gepubliceerde ‘Investeringsmemorandum Nieuw Stadion’. De Business Case toont aan dat Feyenoord er in het eerste seizoen in het nieuwe stadion (2025-2026) ruim 7,5 miljoen euro op vooruit gaat en dan een bedrag van 25,4 miljoen euro ontvangt. Voor de club is dat een reden om akkoord te gaan met de Business Case. Met het akkoord van Feyenoord is een belangrijke stap gezet richting daadwerkelijke realisatie van het nieuwe stadion, dat een belangrijk onderdeel vormt van de totale gebiedsontwikkeling Feyenoord City. De komende maanden wordt met vertrouwen doorgewerkt om ook de twee resterende lichten op groen te kunnen zetten. Het gaat hierbij om de laatste 15% van de financiering en een akkoord over de bouwkosten. De verwachting is dat in het vierde kwartaal van 2021 de zogeheten financial close kan plaatsvinden, zodat in 2022 kan worden gestart met de bouwwerkzaamheden. Het nieuwe stadion gaat dan in 2025 open. Het Investeringsmemorandum Nieuw Stadion is bedoeld om de gemeente Rotterdam, andere investeerders en overige geïnteresseerden te informeren over het stadionproject en de bijbehorende Business Case, zodat ze de gevraagde investering (nogmaals) kunnen beoordelen. • Een samenvatting Investeringsmemorandum Nieuw Stadion is via deze link te bekijken • Het volledige Investeringsmemorandum Nieuw Stadion is via deze link te bekijken Op Youtube hebben Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord, en Jan van Merwijk, de algemeen directeur van Stadion Feijenoord, meer informatie gegeven over het mogelijk nieuwe stadion. Van Merwijk is ingegaan op de business case van het stadion. 'Wij hebben daar uiteraard goed naar gekeken', zegt Van Merwijk op de Youtube pagina van Nieuw Stadion Feyenoord. 'We hebben het extern laten toetsen.' Volgens de huidige directeur van Stadion Feijenoorder wordt er veel beter in een nieuw stadion. 'Wat beter wordt is met name de voorzieningen voor de supporters. We willen ook de goede dingen in de Kuip waarborgen. Dat je dicht op dat veld zit, dat komt terug.' De exploitatie van een mogelijk nieuw stadion richt zich op een aantal dingen. 'De grootste post komt uit de verkoop van kaarten. Seizoenkaarten, zakelijke kaarten de verhuur van stadion voor meeting en events. Horeca is een substantieel deel. Het moet een fantastisch voetbal stadion, dat we een fantastisch evenementen stadion zijn. Het moet ook concerten kunnen huisvesten. Het is de bedoeling dat dat stadion 365 dagen per jaar maximaal gebruikt wordt.'
Reageren

Lees ook

Meer nieuwsberichten