Feyenoord maakte dinsdag officieel bekend dat er een documentaireserie komt over Feyenoord van The Walt Disney Company. Er loopt al een tijdje een cameraploeg mee binnen de Rotterdamse club.
Sjoerd Mossou snapt wel waarom The Walt Disney Company is uitgekomen bij Feyenoord. 'Dat juist Feyenoord zich voortreffelijk leent voor een reallifeserie behoeft weinig uitleg', aldus Mossou in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'Bij geen andere Nederlandse club schurken succes en mislukking zo dicht tegen elkaar, en over de kijkcijfers hoeft niemand zich druk te maken.'
De journalist van het Algemeen Dagblad vraagt zich af of alles eerlijk in beeld wordt gebracht en wordt uitgezonden in de docu. 'Horen we straks de hele waarheid achter de transfer van Lucas Pratto, een speler van wie heel Argentinië al lang wist dat hij te zwaar en te traag was? Welke rol speelt zaakwaarnemer Vlado Lemic precies bij Feyenoord, als zakenvriend van technisch directeur Frank Arnesen, juist nu de scouting vrijwel volledig is ontmanteld?'
Het zal ongetwijfeld in de documentaire ook gaan over de supporters. 'Een ietwat romantische blik op het Legioen zal vast niet ontbreken, want dat gaat er in als koek bij de mensen, en het blijft The Walt Disney Company natuurlijk.'
Lees meer over