Zwarte spandoeken sponsors worden omgezet naar zelfgemaakte spandoeken
Sinds de start van de spandoekenactie van FSV de Feijenoorder in november zijn er op dit moment 37.488 van de 47212 beschikbare Kuipstoelen bezet met een spandoek van supporters. De supportersvereniging van Feyenoord bedacht dit initiatief omdat er vanaf oktober geen supporters meer aanwezig mochten zijn bij voetbalwedstrijden.
Op dit moment liggen er op vak W ook spandoeken, maar dat zijn de grote, zwarte spandoeken met de logo's van sponsors van Feyenoord erop. Om in lijn te blijven met de spandoekenactie, kwamen die sponsors met een idee bij de organisatie. "Nu de spandoekenactie bijna uitverkocht is, is de organisatie van de spandoekenactie benaderd door de desbetreffende partners of de zwarte banners omgezet kunnen worden naar zelfgemaakte spandoeken", meldt supportersvereniging FSV de Feijenoorder op haar website. De partners waar het om gaat zijn Droomparken, TOTO, adidas, Breeman BMW, de Vriendenloterij en Heineken.
Het lijkt erop dat de spandoeken nog een lange tijd het beeld zullen zijn van de tribune. Het ziet er voor voetbalclubs en haar supporters echter slecht uit: het zicht op het openen van stadions voor supporters is heel ver weg. De lockdown is met drie weken verlengd en in de nieuwe routekaart van het kabinet zijn supporters pas weer welkom in fase 1, 'waakzaam'. Het zal nog lang duren voordat die fase bereikt is. Er is mogelijk licht aan het eind van de tunnel. Als de testen bij NEC en Almere City binnenkort goed verlopen, is er mogelijk ruimte voor meer wedstrijden waar weer geleidelijk publiek naar binnen mag.