OFFICIEEL | Feyenoord verlengt hoofdpartnerschap met bijzondere shirtwissel

Aan de vooravond van de start van de Europa League is er heugelijk nieuws te melden over het hoofdpartnership van Feyenoord. EuroParcs Group (het nieuwe moederbedrijf van Droomparken) en Feyenoord hebben de huidige overeenkomst verlengd tot en met juni 2022 en hebben bovendien een optie in het contract opgenomen voor nog een extra seizoen. Onderdeel van de gemaakte afspraken is dat EuroParcs op de tenues prijkt tijdens de Europa League-wedstrijden dit seizoen. In de zomer van 2020 is Droomparken overgenomen door EuroParcs Group, dat nu actief is met in totaal 38 vakantieparken in Nederland en het buitenland, onder de vlag van Droomparken en EuroParcs. Om supporters dit seizoen vast kennis te laten maken met EuroParcs speelt Feyenoord tijdens Europa League- en KNVB Bekerwedstrijden met het logo van dat label op de borst. Een unicum in Nederland, waarmee direct invulling wordt gegeven aan de internationale ambities van EuroParcs, dat zich onder meer richt op België, Duitsland en Oostenrijk (het thuisland van tegenstander Wolfsberger AC in de poulefase). Van Dijk: ‘Geweldige resultaten in eerste jaar’ Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord: ‘Wij zijn bijzonder verheugd dat we, in deze financieel moeilijke tijd, zo’n trouwe partner hebben gevonden in de EuroParcs Group. De grondslag van deze totstandkoming zijn de geweldige resultaten die we in het eerste jaar partnership voor Droomparken hebben behaald. Zo kijken we terug op een aantal zeer succesvolle campagnes met Jan Boskamp in de hoofdrol. Campagnes die konden rekenen op vele positieve reacties onder de Feyenoord-doelgroep en voetbalsupporters in het algemeen. Ook zijn we er ten tijde van de coronalockdown in geslaagd om door middel van het bedenken van unieke concepten van grote waarde te zijn voor onze hoofdpartner. Een uitdaging die ook nu weer actueel is, omdat de locaties van Droomparken en EuroParcs nog steeds veilig gasten kunnen ontvangen op hun parken.’ Andries Bruil, directielid EuroParcs Group: ‘Om heel eerlijk te zijn hadden wij nooit verwacht dat het hoofdpartnership met Feyenoord zo’n enorm positief effect zou hebben op onze organisatie. Vanaf de dag van de bekendmaking zien wij een positieve trend in onze naamsbekendheid en zien we dat Feyenoord-supporters én andere voetballiefhebbers de weg naar onze parken hebben gevonden. Doordat Droomparken en EuroParcs nu twee labels zijn die onder één vlag vallen, maken we gebruik van de mogelijkheid om met het internationale merk Europarcs in de Europa League te gaan spelen.’ Wim Vos, directeur EuroParcs Group: ‘De resultaten uit het eerste jaar partnership tussen Feyenoord en Droomparken hebben ons zo overtuigd dat wij zelfs in deze onzekere tijden het partnership wilden verlengen. Dat Feyenoord een Oostenrijkse tegenstander heeft geloot, terwijl we daar zojuist een nieuw EuroParcs vakantiepark hebben geopend en nog gaan openen, is natuurlijk een kers op de taart.’ EuroParcs op alle wedstrijdshirts in 2020-2021 Vanaf het seizoen 2021-2022 zal EuroParcs op alle wedstrijdshirts van Feyenoord staan, zowel nationaal als internationaal. De samenwerking zal er voor het oog van supporters iets anders uit komen te zien. ‘EuroParcs Group geeft ons de gelegenheid om een nieuwe partner te vinden waarvan we het logo op de trainingskleding plaatsen. Daarmee kan Feyenoord invulling geven aan de groeiambities die het heeft de komende seizoenen,’ aldus Van Dijk. Feyenoord speelt aanstaande donderdag (22 oktober) voor het eerst met EuroParcs op de borst in de uitwedstrijd tegen Dinamo Zagreb. De Europese shirts zijn dit seizoen niet in de Feyenoord Fanshops te koop.
Reageren

Lees ook

Meer nieuwsberichten