Coronacrisis bracht partnership niet in gevaar: 'Man een man, woord een woord'
Feyenoord en de Rotterdamse BMW-dealer Breeman zijn een vierjarig partnership aangegaan, wat betekent dat alle personeelsleden, waaronder ook spelers en staf, gaan rijden met een BMW. Breeman neemt oud-sponsor Opel hierin over.
Breeman- directeur Jan Koolen vertelt in gesprek met RTV Rijnmond dat de BMW-dealer Feyenoord benaderde op het moment dat zij hoorden dat Opel ermee zou stoppen. In 2018 hadden de Rotterdammers al contact met Breeman, toen Feyenoord en de BMW-dealer allebei 110 jaar bestonden. Om net zoals Opel hoofdsponsor te gaan worden, ziet Koolen niet zitten door de kijk van BMW zelf op sponsorships. "Het punt is dat ik denk dat BMW het zijn van een hoofdsponsor niet ziet zitten. En als BMW dat niet wil, dan is dat niet mogelijk. Dan praten we over veel te veel geld."
Breeman is ook de sponsor van Sparta en heeft de voorkeur voor dit soort partnerships in Rotterdam. "Het heeft uitstraling en wij komen bij de juiste businessclubs terecht." Koolen denkt dat dit voordelig is en de dealer meer mini's en BMW's gaat verkopen.
De deal was nog voor de Coronacrisis beklonken, maar dat hield beide partijen niet tegen om van de deal af te zien. "Nee, wie A zegt moet ook B zeggen. Wij hebben gelukkig genoeg vlees tussen de botten. Een man een man, een woord een woord. En volgens mij is dat ook vrij Rotterdams", sluit Koolen af.