Marketing Feyenoord moet veel beter: 'Een club om je vingers bij af te likken'

Feyenoord heeft nog een wereld te winnen op commercieel vlak. De club heeft een geweldig grote naam, maar benut dat zeker niet optimaal. Een club als Ajax doet dat veel beter, zo concludeert sportmarketeer Bob van Oosterhout in [i]Voetbal International[/i]. Een voetbalclub kan vooral geld binnenhalen uit de verkoop van seizoenskaarten en uit de verkoop van spelers. Uit het wedstrijdbezoek van de supporters kunnen echter ook veel inkomsten worden gegenereerd, de supporter als klant. Oosterhout: 'Als je nu naar een wedstrijd van Ajax gaat in de Johan Cruijff Arena en je ziet wat daar gebeurt om de fan van A tot Z een geweldige middag te bezorgen, dan is dat ongekend. Dat is bij bijna alle topclubs in Europa al het geval. Het is ook in Nederland al naar een heel hoog niveau gegaan. Maar niet overal'. Feyenoord is wat dat betreft een club met veel onbenutte potentie. De handen van de marketeer beginnen dan ook te jeuken als hij Feyenoord ziet, er kan zó veel worden verbeterd: 'Dat is voor iedere marketeer een club om je vingers bij af te likken'.
Reageren

Lees ook

Meer nieuwsberichten