'Dat is voor iedere marketeer een club om je vingers bij af te likken'

Het Nederlandse voetbal moet volgens Bob van Oosterhout, sportmarketeer van Triple Double rekening houden met een terugval van enkele 100 miljoenen door de aanhoudende Coronacrisis waarbij ook de economie zwaar geraakt wordt. De sportmarketeer gaat in gesprek met Voetbal International in op de daling maar ook op de kansen voor het voetbal. Naast tv-gelden gaat de sponsoring heel erg omlaag verwacht Van Oosterhout. "Voetbal wordt als de grootste sport qua sponsoring het meest gedragen door het MKB. Juist daar vallen nu de hardste economische klappen." Van Oosterhout verwacht dat er nog veel te winnen is voor clubs. Zoals Over The Top televisie, een Netflix model waarbij je clubs kan volgen, maar Feyenoord loopt daarin achter. "Feyenoord heeft daarin bijvoorbeeld nog een wereld te winnen. Dat is voor iedere marketeer een club om je vingers bij af te likken. Als er nu één supporter is die in een clubpyjama slaapt, clubenergie afsluit, clubbenzine tankt en clubyoghurt eet, dan is het wel de Feyenoorder."
Reageren

Lees ook

Meer nieuwsberichten