Onderzoek geeft duidelijkheid: Feyenoord populairder dan Ajax
Feyenoord werd in mei kampioen van Nederland. Ook de liefde voor Rotterdam groeit, zo blijkt uit onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy, dat werd gehouden vóór het kampioenschap van Feyenoord.
Het imago van Feyenoord en Ajax lijkt veel op hun stad: stoer versus een tikje arrogant, zo blijkt uit het onderzoek. ‘De steeds warmere gevoelens voor Rotterdam zijn al langer zichtbaar in de voetballerij. Ook vóór het recente landskampioenschap scoorde Feyenoord al hoger op populariteit dan Ajax in het merkenonderzoek in de sportsector. ‘‘Het imago van de twee voetbalclubs lijkt veel op dat van hun stad’’, aldus merkadviseur Hendrik Beerda. ‘‘Feyenoord en Rotterdam worden als stoer en degelijk ervaren. Ajax en Amsterdam ziet men als een tikje arrogant maar wel met internationale allure. De sterk toenemende populariteit heeft Rotterdam vooral te danken aan de continue vernieuwing in de stad. Amsterdam wordt geroemd om zijn grachten, brede cultuuraanbod, aantrekkelijke horeca en vele winkels.’’’