Feyenoord is hot nu het de titel bijna heeft binnengesleept. Dat meldde de club al eerder aangezien er vele producten uitverkocht raken in de fanshop. Verder merkt de club dat ook doordat er veel artikelen van derden op de markt komt. Feyenoord gaat echter hard optreden tegen niet officiële producten die inbreuk maken op het merkrecht zoals de naam Feyenoord en het bekende logo.
Feyenoord doet dit mede omdat het een teleurstelling wil voorkomen bij de fans. De kwaliteit van producten die onrechtmatig gebruik maken van het logo en/of de naam Feyenoord kan te wensen overlaten en is en vele gevallen minder dan Feyenoord zelf verkoopt via de eigen winkels en de webshop. Daarnaast is voor Feyenoord zelf inkomstenderving als er spullen worden verkocht met gebruik van de naam Feyenoord en het logo, maar zonder dat het verkocht wordt via Feyenoord, dat meldt het Algemeen Dagblad.
Alex van Mook, manager merchandise van Feyenoord, geeft aan dat de club het er niet bij laat zitten: “De supporter moet ervan uit kunnen gaan dat als hij of zij iets koopt met het Feyenoord-logo, of alleen al de naam Feyenoord er op, dit ook echt van de club afkomstig is. En dat de opbrengsten hiervan dus ook ten goede zullen komen aan de club. We zullen er zeker de komende weken streng op toezien en ook actie ondernemen tegen handelaren die toch inbreuk maken op de rechten van Feyenoord.”