Het nieuwe stadion van Feyenoord zal veel sponsorgeld moeten opleveren, zo meldt het Algemeen Dagblad. Volgens de club moet sponsoring een belangrijke inkomstenbron worden van het nieuwe sportcomplex. De naamgeving van het stadion kan namelijk veel geld opleveren.
De totale sponsoring zou 3,1 miljoen moeten bedragen. 'Maar daarbij gaat het om meer dan de naamgeving alleen’, geeft een woordvoerder van Feyenoord City aan in een gesprek met het Algemeen Dagblad. 'Je kunt ook denken aan sponsoring van tribunes of zalen. Of de naam van een bedrijf dat onderdelen van het stadion levert, bijvoorbeeld de elektronica.'
Als Feyenoord de naam van het stadion verkoopt aan een sponsor, dan zou dat zeker niet de eerste keer zijn: De stadions van PEC, FC Groningen, ADO Den Haag en AZ danken hun naam ook allemaal aan een commercieel bedrijf.
Het is de bedoeling dat de bouw van het nieuwe stadion zal starten in 2019. Dat zou betekenen dat Feyenoord drie seizoenen later kan voetballen in een gloednieuwe Kuip.