De plannen voor een nieuwe Kuip zijn nog volop in ontwikkeling, maar er is weer een nieuwe verwachting naar buiten gebracht. Het Algemeen Dagblad publiceert vandaag een artikel met de mededeling dat het nieuwe stadion een echte horecaparadijs gaat worden. Aanbieders van moderne fastfood krijgen de overhand in het Feyenoordstadion. Jaarlijks zullen er zo’n 700.000 bezoekers komen. Dat stelt het Algemeen Dagblad vandaag.
De voetbaltempel, die in 2022 aan de Nieuwe Maas geopend moet worden, krijgt restaurants zal zowel op wedstrijddagen als doordeweeks veel bezoekers trekken. Dit stelt het horeca-adviesbureau Van Spronsen & Partners. Zij hielden, in opdracht van Feyenoord City, de plannen voor de horeca in deze mega-ontwikkeling op Zuid tegen het licht. De verwachting zal zijn dat alleen al fastfood-zaken jaarlijks zo’n 172.000 eters trekken en een all you can eat-concept op dik 100.000 bezoekers komt.
Breed publiek
Horeca-adviseur Guido Verschoor tegenover het AD: ’Op wedstrijddagen zal de doorsnee supporter hier neerstrijken. Maar dit zijn ook formules die de doordeweekse bezoekers van het gebied zullen aanspreken. Met deze laagdrempelige horeca mik je op een breed publiek.’
Niet te rooskleurig
Wel wordt er aanbevolen om de horeca-omzet niet te rooskleurig in te schatten. Feyenoord City gaat hierin mee. ‘We hebben onze business-case op dit punt aangepast’, meldt de zegsman. ‘Dat geeft aan dat we goed naar de deskundigen hebben geluisterd. We hebben de jaarlijkse omzet zelfs nog verlaagd, om zo de risico’s te verkleinen.’