Dat social media steeds belangrijker wordt in het dagelijks leven is een understatement. Sporters en met name voetballers gebruiken de verschillende kanalen om in contact te staan met hun fans. Zo ook Eljero Elia. In een interview met [i]De Volkskrant[/i] sprak hij over zijn gebruik van social media en het advies dat hij krijgt.
Sinds kort laat Elia zich namelijk adviseren door [i]Meet the Players[/i], een bedrijf dat gespecialiseerd is in het gebruik van social media. Elia is zich door de hulp bewust geworden van social media: 'Die blingblingfoto's doe ik nu haast niet meer, op hun aanraden.' De linksbuiten refereert naar zijn foto's van dure auto's en gadgets op zijn Instagram-account.
Tegenwoordig is de [i]wall[/i] van Elia niet meer gevuld met Rolexen of Porches, maar zien we hem vooral hard aan het werk op het trainingsveld. Elia: 'Dat is niet fake, ik houd echt van voetballen. Maar ook van andere dingen.'
[i]Meet the Players[/i]-eigenaar Sietse de Jong wil wel benadrukken dat het social media-gebruik van Elia en andere spelers niet wordt ingekapseld: 'Juist door zijn impulsiviteit en jeugdigheid heeft hij veel volgers. Dat is interessant voor zijn eigen kledingmerk BALR., dat supergoed loopt. Of voor een gameproducent.