Vorige week zaterdag gingen de passe-partouts voor de Europa League wedstrijden van start. Dat leverde meteen veel problemen op bij het ticketbedrijf Eventim waardoor veel supporters geen kaart konden kopen. Feyenoord besloot toen de verkoop te staken. Toen woensdag de kaartverkoop werd hervat liepen mensen opnieuw tegen hetzelfde probleem aan. Uiteindelijk kwam het langzaam op gang, maar desondanks vallen de verkochte passe-partouts erg tegen. Supporters uitten al dagen lang hun onvrede over het slechte en tegenvallende ticketsysteem.
‘Ik vind dat logisch’, reageert Rondevenenfr. ‘Daar hebben veel mensen hun buik er van vol. Ik blijf ook lekker thuis en ga niet ruim een uur in de auto zitten om vervolgens door een stel netten de wedstrijden te kijken. Willem is het daarmee eens: ‘Komt gewoon door dat gezeik met Eventim. Op een gegeven moment haken mensen af. Ikzelf heb het twee dagen geprobeerd en uiteindelijk na zo’n drie uur mijn kaartjes weten te bemachtigen.’
Tot aan vrijdag hadden seizoenkaarthouders de tijd om een passe-partout te kopen, die dag erna gingen de overige kaarten in de verkoop voor de Legioenkaarthouders. ‘Gast8844615 kan de tegenvallende verkopen wel anders inzien. ‘Nu kunnen zij ook een passe-partout kopen. Ook leuk toch?’ Maar dat er wat moet veranderen aan het systeem is dus wel duidelijk. Bij de grotere clubs als Borussia Dortmund werken ze volop met Eventim en dat werkt altijd prima. En daar verkopen ze wekelijks zo’n tachtigduizend kaarten. Mark Koevermans wil met het ticketbedrijf graag om de tafel gaan zitten om te bespreken hoe en wat er verbeterd kan worden. Supporters twijfelen nog of het echt gaat helpen.
Een paar dagen vóór de start van de Europa League staat de teller op zo’n zeventienduizend verkochte passe-partouts. Supporters hebben dus nog even om er een aan te schaffen en zeker te zijn van minimaal drie Europese duels.