De leiding van Feyenoord legt de schuld voor het gedeeltelijk mislukken van de kaartverkoop voor de aankomde Europa League-duels volledig bij Ticketservicebureau Eventim. Nadat de verkoop zaterdag werd stopgezet ging het woensdagavond op een aantal vlakken weer mis en daar baalt commercieel directeur Mark Koevermans van.
In een lang gesprek met RTV Rijnmond zegt Koevermans dat op deze manier verder gaan met Eventim echt niet kan: 'We zaten woensdagavond met 30 man klaar, dat is onze maximale bezetting. Meer mensen neerzetten heeft geen zin, want de persoon die de telefoon opneemt moet wel weten waar hij over praat. Het is natuurlijk niet goed dat we uiteindelijk blij zijn dat het systeem überhaupt werkte. Het ging met horten en stoten, het was onwijs langzaam. Ik kan de frustratie bij de supporters goed begrijpen.'
Op de vraag of de schuld van de problemen enkel en alleen bij Eventim ligt, antwoordde Koevermans 'Ja, dat durf ik zeker te zeggen. Maar daar koopt de supporter natuurlijk niets voor. En wij ook niet. Onze naam staat op het kaartje. Wij zijn sinds januari samen met Ajax bezig om met Eventim een zo goed mogelijk systeem op te zetten. Wij zijn tenslotte de twee grootste clubs van Nederland. Ook hebben we contact met Borussia Dortmund die met 80.000 fans nooit problemen hebben met Eventim. Wij zijn wat kaartverkoop betreft van externen afhankelijk. Wij kunnen niet zelf zo'n ticketsysteem opzetten.'
Inmiddels zijn 17.000 van de 26.000 beschikbare passepartouts verkocht aan seizoenkaarthouders. Voor de mensen die een onvolledige bestelling hebben ontvangen, of tegen andere problemen opliepen wordt op dit moment met man en macht naar een oplossing gezocht.