Vanuit verschillende kanten horen we (zeer) negatieve ervaringen van supporters met het boeken van vliegreizen richting Manchester. Met name de tussenpersonen in de reiswereld zoals tix.nl laten zich van hun slechtste kant zien. Supporters boeken via tix.nl voor €140,- een vliegreis met flybe, betalen die keurig en daarna begint de ellende. In plaats van het e-ticket ontvangen ze eerst een mail waarin wordt gesproken over een technische storing. Vervolgens een hele tijd niets en daarna opeens een bijzondere mail waarin staat dat het boeken door tix.nl helaas niet is gelukt. Je kan het natuurlijk opnieuw proberen, alleen kost het ticket nu een schamele €385,-.
De mail en de werkwijze doet ons de wenkbrauwen nogal fronsen. Zo leest de mail ‘we betreuren dat je niet je favoriete team kan ondersteunen in deze prachtige Europese uitwedstrijd‘. Goh, blijkbaar weet tix.nl dat iedere boeking van een voetbal(?) supporter(?) is. Dat de vraag de prijs opstuwt is ons bekend, maar dit gaat te ver. Bijna drie keer over de kop. Ook bij de Consumentenbond vinden ze deze werkwijze niet ok.
Is dit jou overkomen? Dien dan een klacht in bij de Consumentenbond en/of Consuwijzer laat het ons weten via [email protected]. De Consumentenbond ontvangt graag zoveel mogelijk klachten. Daarmee neemt de kans toe dat ze er gedupeerde boekers kan helpen.
Ons advies is sowieso om altijd iedere reis direct bij de vliegtuigmaatschappij of treinmaatschappij te boeken. Het voorkomt vaak problemen en is zeker bij de prijsvechters vaak niet duurder.